Ana içeriğe atla

Nitelikli

Gelmiş geçmiş en iyi futbol forma tasarımları 5-4-3-2-1

İlk bölüm için tıklayınız . 5) 1985-87 Liverpool - Marka: Adidas Liverpool'un ana forması her zaman kırmızı ağırlıklı olmuştur ama adidas'ın bu tasarımında farklı tonlarla verilen çubuklu hissiyatı, tasarıma yedirilen Liverpool ve adidas logolarıyla göz dolduruyor. Takım kadrosu: Formayla kazanılan FA Cup finali: 4) 1986-87 Danimarka forması - Marka: Hummel Memleketlisi Hummel'i meşhur eden tasarımlarını gururla taşıyan Danimarka milli takımı olmuştur. Bu forma ise iki efsane forma tasarımını bir araya getiriyor: hem çubuklu hem parçalı. Bir dönem adidas giyse de tekrar Hummel giymeye başlayan Danimarka'dan yine çığır açıcı tasarımlar bekliyoruz. Takım kadrosu: Formanın giyildiği 1986 Dünya Kupası Almanya maçı: 3) 1988 Hollanda forması - Marka: Adidas Gullit, Rijkaard ve Van Basten gibi üst düzey futbolcular böylesine sıradışı bir tasarımla Avrupa şampiyonu olduklarında, ortaya unutulmaz b

F1 2014'te Neler Olacak? Fil Burunlar ve Melezler...

Tüm zamanların efsanesi Michael Schumacher'in halen sağlığına kavuşmayı beklediği şu günlerde F1 test sezonu değişen kuralların hengamesinde başladı. İlk 2 gün testlerinde son 4 sezonun şampiyonu Sebastian Vettel toplamda sadece 11 tur tamamlayabildi (Geçtiğimiz sezon aynı testlerde 174 tur atmıştı).

-Alonso, ben Ferrari'yi sana böyle mi bıraktım...


Peki nedir FIA'nın alt üst ettiği ve araçları garip şekillere sokan yeni kurallar silsilesi?

GÜÇ, MOTOR ve YAKIT

Araçları daha verimli ve çevre dostu yapmayı hedefleyen değişiklikler yapıldı.
  • 2.4 litrelik V8 motorlar, ERS (Energy recovery system) adı verilen daha kapsamlı melez elemente sahip 1.6 litrelik V6 turbo motorlarla değiştirildi.
  • ERS iki tip elektrik motora sahip olacak: İlki geçtiğimiz sezonlarda kullanılan KERS'in daha geliştirilmiş versiyonu (geçen yılki tur başına 6.7 sn boyunca 60 kw kullanabilirken bu yılki 30 sn boyunca 120 kw kullanabilecek), diğeri ise turbodan çıkan ısı enerjisini sınırsız bir şekilde dönüştürebilen motor.
  • Turbo motordan gelen güç, pilde depo edilebilecek ya da ivmelenme için kullanılabilecek.
  • Bir yarış boyunca 100 kg'dan fazla yakıt kullanılamayacak (maksimum yakıt akış oranı: 100 kg/s)
  • Toplam güç: minimum 780bhp, maksimum 850bhp
AERODİNAMİK

 Güvenlik ve araçları yavaşlatmak amacıyla araçların tasarımında radikal bazı değişiklikler yapıldı.

  • Egsozun pozisyonu aracın merkezine sabitlendi. (Daha önce egsozdan çıkan gaz difüzörler sayesinde aracın downforce'unu artırmak için kullanılıyordu)
  • Ön kanatlar aracın aerodinamiğini negatif etkileyecek şekilde 150 mm daraltıldı.
  • Arka kanat kirişi aracın arka downforce aerodinamiğini negatif etkileyecek şekilde yasaklandı.
  • Ön burunlar güvenliği artırmak için 365 mm alçaltıldı.

Tüm bu değişiklikler F1 severlerin aklına ister istemez şu soruyu getiriyor: Bu kurallar gerçekten çevre ve güvenlik için mi, yoksa Red Bull'un kanatlanıp giden Vettel'ini yere indirmek için mi?
Schumacher'in domine ettiği yıllarda bu tip değişiklikler efsaneyi durdurmaya yetmemişti, şimdi sınav zamanı Almanların yeni nesil efsanesi Vettel'de.

(Kural değişiklikleriyle ilgili bilgiler BBC Sport'tan alınmıştır.)

Yorumlar

Popüler Yayınlar