Ana içeriğe atla

Nitelikli

Gelmiş geçmiş en iyi futbol forma tasarımları 5-4-3-2-1

İlk bölüm için tıklayınız . 5) 1985-87 Liverpool - Marka: Adidas Liverpool'un ana forması her zaman kırmızı ağırlıklı olmuştur ama adidas'ın bu tasarımında farklı tonlarla verilen çubuklu hissiyatı, tasarıma yedirilen Liverpool ve adidas logolarıyla göz dolduruyor. Takım kadrosu: Formayla kazanılan FA Cup finali: 4) 1986-87 Danimarka forması - Marka: Hummel Memleketlisi Hummel'i meşhur eden tasarımlarını gururla taşıyan Danimarka milli takımı olmuştur. Bu forma ise iki efsane forma tasarımını bir araya getiriyor: hem çubuklu hem parçalı. Bir dönem adidas giyse de tekrar Hummel giymeye başlayan Danimarka'dan yine çığır açıcı tasarımlar bekliyoruz. Takım kadrosu: Formanın giyildiği 1986 Dünya Kupası Almanya maçı: 3) 1988 Hollanda forması - Marka: Adidas Gullit, Rijkaard ve Van Basten gibi üst düzey futbolcular böylesine sıradışı bir tasarımla Avrupa şampiyonu olduklarında, ortaya unutulmaz b

Bu Kez Lastik Farkı - 2012 İngiltere GP

Yağmurlu ısınma ve sıralama turlarının ardından şaşırtıcı bir şekilde güzel bir havada geçti yarış günü İngiltere GP'sinde. Cuma günü yaşanan yağmur kaynaklı trafik çilesinin ardından organizatörler "public park" bölümüne geleceklerin sıralama turlarına gelmemesini bile öğütlediler ama trafik ve yağmur açısından yarış günü korkulan olmadı. 

Yarışın sıralama turlarını birbirine çok yakın derecelerde bitiren Alonso ve Webber, yarışın start anında liderlik mücadelesini tekrar yaşadılar fakat iyi savunmasıyla Alonso buna izin vermedi.


Geçtiğimiz yarış Hamilton'a kamikaze yapan Maldonado'nun bu seferki hedefi Perez oldu. Bir zamanlar Kobayashi'nin vukuatlarından korkan pilotların yeni korkulu rüyası bu gidişle Maldonado olacak. Perez kaza sonrası Maldonado'dan dert yanarken, takım arkadaşı Kobayashi ise pit-stopta bowling lobutları gibi devirdiği görevlilerden özür diledi. Yarışın büyük bölümü Alonso'nun liderliğinde geçilirken sonucu belirleyen takımların izlediği lastik stratejisi oldu. Takımların tamamına yakını yarışı 2 pit-stopla tamamlarken yarışa rakiplerinden farklı olarak sert lastiklerle başlayan Alonso, 2. pit-stopunun ardından yarışın son bölümünü yumuşak lastikleriyle geçirdi.


Bitime 10 tur kala 4 saniyeye yakın farkla önde bulunan Alonso, yumuşak lastiklerin daha çabuk yıpranmasının etkisiyle bu avantajını kaybetti. Sıralamalarda ve yarışın başında Alonso'yu geçme fırsatını bulamayan Webber ise bu şansı yarışın bitişine 4 tur kala yakaladı ve İngiltere GP'sinde son 3 senedeki 2. zaferine ulaştı.


Bu sonuçla şampiyona liderliğinde Alonso'yla puan farkını 7'ye indiren Webber, hafta içinde de takımı Red Bull'la sözleşmesini 1 yıl daha uzattı. Bakalım kafasını rahatlatan 35 yaşındaki Avustralyalı pilot, 20-22 Temmuz haftasonu Almanya GP'sinde yükselen performansını sürdürebilecek mi?

Yorumlar

Popüler Yayınlar